11 nov. 2011

Schemalagd oro

Träffade min kp (kontaktperson på psyk) i tisdags. Jag går i kbt med honom och håller på att lära mig nya sätt att handskas med min ångest. Vi tränar bukandning (för jag har nästan alltid andan uppe i bröstkorgen) och avslappning. Avslappning som så är skönt och jag behöver det. Men kroppsscanning får det att krypa i hela kroppen. Ska berätta mer senare om vad de är...

Nya saken nu är alltså att jag ska träna på att skjuta upp mina orostankar till en speciell dag och tid. Torsdagar kl 14 får jag oroa mig i en kvart. Dessvärre blandar jag allt för ofta ihop veckodagarna så jag missade den tiden. Nya tiden är imorgon kl 15. :o)
Jag oroar mig för allt möjligt och omöjligt. Har ångest i tid och otid. Men denna vecka har det varit lätt att skjuta upp orostankarna och det är nog enbart för att jag är så vansinnigt trött hela tiden. Och i en avslappnad kropp (å trött tydligen) finns inge ångest.
Men imorgon ska jag släppa lös alla mina orosmoln...å de lär finnas massor. För på måndag börjar arbetsträning. *H J Ä L P* :o).

Hoppas nu bara att jag inte får en ångestattack mitt i oroandet...men det får jag oroa mig för imorgon alltså ;o)

Inga kommentarer: