12 nov. 2011

Diskfunderingar

Det har vart en lugn lördag, so far. Oroandet gick väl bra. Kände iaf inge ångest efteråt. Fortfarande trött o seg. Håller iaf på att städa köket och har diskat plåtar o grytor. Inte ens det gav mig ångest den här gången. Vet inte varför jag får ångest av det ibland. Värst är det att diska hos andra, tur man inte gör de så ofta :o).

Jag blir ofta förvirrad av mina ångestkänslor. Särskilt när jag inte vet vad det beror på. Inget ovanligt när man har GAD iofs, men de e svårare att kämpa bort demonerna då. Som med disk, jag är inte överdrivet rädd för baciller eller smuts. Så varför får jag då ibland ångest av att diska? Ja det är äckligt men iaf. Nu för tiden använder jag iaf alltid engångsgummihandskar och allt som får plats i bänkdiskmaskinen trycker jag dit. Hehe!

Ganska tillfredställande att skriva av sig, även såna här små funderingar. Känns som att man har skakat av sig dem och kan tänka på annat då. Kanske inte är så dumt med en blogg iaf. ^-^
Nu ska jag gå fortsätta städa köket, trots att axlarna värker. Bit ihop kvinna! ^-^

Inga kommentarer: