25 nov. 2011

Panik

Ja då var de dags igen för en panikattack. Imorse när jag vaknade hade jag väldigt ont i min vänstra axel, efter ett tag började det sticka i fingrarna o handen domnade titt som tätt. Sen spred de sig över hela armen och började göra ont. Försökte att inte tänka på det. Gjorde mig i ordning för att fa på jobbet. Men smärtan förvärrades. Skit samma tänkte jag, om 3 timmar e jag ju hemma igen. Så jag knata iväg till bussen. Mitt i allt högg de till i bröstet så jag tappade andan och de gjorde jätte ont och allt svartnade, å då, snabbare än en explosion så fick jag en panikattack. Hyperventilationen startade direkt, tårarna rullade och jag fick bråttomt hem å ringde mamma som fick lugna ner mig.
Det spelar ingen roll hur ofta de händer, eller hur mycket jag försöker bukandas och tänka gör si eller gör så. När det händer försvinner alla vettiga tankar från hjärnan. Å kvar finns bara en skräckfylld panikångest och tanken: Nu dör jag, den här gången är det på riktigt... =\

Inga kommentarer: