22 nov. 2011

Kaffespeedad

Ja hoff vad jag känner att hjärtat rusar just nu. Har varit hos en arbetskompis nu ikväll och hon bjöd på kaffe. Jag dricker det nästan aldrig nu för tiden. Så det var som att få sig en rejäl kick. Få se när de lugnar ner sig. Jobbigt ju =/.
Men det var trevligt att hälsa på henne iaf. Jag är ju inte världens mest sociala människa, men jag trivs väldigt bra med henne på jobbet så det kändes helt okej att hälsa på henne :).

Igår byggde jag o hjärtat ett pepparkakshus. Första gången för min del. Själva limmandet skötte J för jag + hett socker tyckte han var en dålig idé. Ja jag e superklantig *S*. Sen var det dags för kristyren å det var mitt jobb. Jag kunde se framför mig hur vackert det skulle bli med smala vackra diagonala ränder på taket och lite vågor längst ner och vackra slingor på väggarna & runt fönstren. Kan ju lova er att det såg ut som att en 4 åring gått lös med kristyren när jag var klar. o_O
What the fakk happend???
Då dök den lilla perfektionisten i mig upp (kommer oftast bara fram när jag är kreativ), så jag skuttade ut i hallen och rotade lite bland hyllorna. Hittade min effektfärg med glitter i som ser ut som snö när man smackat på den. Så jag kletade på det över hela taket, tryckte dit ett gäng nonstop i nästan perfekta rader (om de inte hade halkat omkring så hade det vart perfekt). Sen tvingade jag J att göra det på "hans" sida av taket också. Å vems sida tror ni blev vackrast? Inte då min iaf. *asg*

Sen var vi båda överens om att inte göra fler pepparkashus... nångonsin... isf i kartong med limpistolen eller så får vi rita ett & hänga upp den på väggen. ^-^

Nu ska jag nog bädda ner mig och läsa lite. Natti :)

Inga kommentarer: