14 dec. 2011

Snart snart

Snart...om lite mindre än 4 timmar fyller jag år. Hela 30 år blir jag! Låter så sjukt mycket ändå är de ingenting. :)
Imorgon kommer mina föräldrar hit å firar mig, sen åker jag med hem till byn o spenderar helgen med dem. Mysigt ♥.
Å imorgon blir det julbord till lunch med jobbet. Trevligt och åhhh vad gott det ska bli.

Anywho...jag har börjat fundera lite på mitt liv...vad har jag hunnit åstadkomma under dessa 30 år? Vad vill jag åstadkomma de nästkommande 30 åren? Jag e iaf glad att min 30 årskris är avklarad för 4 år sen...eller 26 årskris var de nog kanske. Tog några stora beslut det året. Beslut som fick mig att må lite bättre, som fick mig att "planera om" livet. Bla en STOR sak som jag bestämde mig för då, som fått många att himla med ögonen, ifrågasätta, fundera på, klaga på osv, var att jag inte vill ha barn. Jag älskar barn (& avgudar min systerdotter ♥), men kan absolut inte tänka mig att bära ett inom mig och inte heller skulle jag ha orken att ta hand om det sen, oroa mig för det, vaka över det, bekymra mig för om mitt psykiska helvete ska gå i arv...Nej tack! Brukar alltid säga: Om jag ändrar mig om typ 10 år så kan jag alltid adoptera. ^-^
Har allt mer grubblat på att ta bort äggstockar o hela tjottafräset. Skulle inte sakna dem, och har ändå inga nytta av dem. Men att lägga sig under kniven skrämmer vettet ur mig. Har iaf aldrig varit gravid, so far. Så vi får väl hoppas att det fortsätter så då. Dessutom är beslutet mitt och ingen annans. Så det så!

Funderingarna mina går även till jobb...VAD FAN vill jag jobba med eg???? Vill jag utbilda mig till ngt? Orkar jag det? Klarar jag det? Tänk om jag ledsnar halvvägs?
Alltid alla dessa "tänk om" ;o).

Nä nu ska jag SLUTA tänka så förbenat mycket å packa min väska sen ligga på spikmattan o läsa.
Puss å hej :D

2 kommentarer:

The Worrying Kind - Att leva med social fobi, ångest och depression sa...

Man får väl gratulera då. :-)

Jag förstår verkligen ditt beslut att inte skaffa barn. Själv är jag i valet och kvalet om jag ska göra det eller inte. Jag är 23, så det är väl egentligen ingen brådska, men folk omkring mig (som jag gått i skolan med och så) verkar skaffa barn på löpande band..och det känns lite pressande. Men jag har samma tankar som du - vad kommer jag ge för psykiska problem i arv till mina barn, vill jag verkligen utsätta dem för det, kommer jag verkligen bli en bra mamma, kommer jag klara av det enorma ansvaret att ta hand om en annan människa på det sättet???

Hur som helst. Hoppas du får en jättemysig födelsedag! :-)

Nuffi sa...

GRATTIS KÄRA KUSIN <3
hoppas du får en underbar dag :)
Kramisar från lilla anna ;)



Det är lite jobbigt ibland när folk ska ha en massa åsikter om ens val osv.. Men inget man kan göra åt.
Jag förstår hur du känner och tänker kring hela barn situationen.. Jag är glad för din skull att du har kommit fram till ett beslut och att det känns rätt för dig :)
Försvinner mensen om du tar bort äggstockar osv?
förstår din rädsla och lägga dig under en kniv..är själv rädd för det.. och som du vet mitt bekymmer så gör båda sakerna att jag mår dåligt.
Sen med jobb ..finns det nåt som intresserar dig? :) risken finns alltid att man tröttnar ;) ..jag är trött på mitt men de e nog mer att jag vill tjäna pengar ;P
hoppas du kommer på vad du vill jobba med osv :)

Ha så kul på julbordet och hälsa dina föräldrar fårn mig och krama dom :) (hälsa oxå att jag fick julkortet)

massa kramar till dig <3