30 dec. 2011

Bara en helg kvar

Ja nu är det bara en helg kvar av denna julledighet, på måndag börjar jobbet igen. Och det känns faktiskt inte bra alls. Nu de närmaste veckorna kommer butiken vara stängd för vi ska göra om allt där. Vi har fått tillgång till hela lokalen nu när ungdomens hus flyttar. Så butiken skall göras större och det innebär att bära runt på en massa saker kors och tvärs. Jag får inte lyfta tungt, men att bära enklare saker kommer ändå ta kål på min rygg. Fan den funkar ju knappt nu. Inte min nacke heller för den delen. Så det är nu jag måste stå upp för mig själv och säga ifrån, men vet inte om jag kan det. Tycker sånt är jobbigt, vill ju klara av allt som alla andra kan, hjälpa till och vara duktig. BLÄH!
Ångesten har börjat krypa på igen. Återigen grubblar jag och ororar mig för hur det kommer bli. Till ingen nytta såklart. Jag vet ju inte ens vad jag får för arbetsuppgifter på måndag, men ja...en klassiker de här med oro i förtid.
Så nu bestämmer jag mig: Jag får INTE oroa mig för ngt förrän på tisdag kl 16:00! :)

Imorgon är det nyårsafton. Min tanke var att åka till min kusin och ha en vinkväll med henne. Tyvärr vet jag att de slutar med alldeles för mycket alkohol och sen är jag bakis på söndag och orkar inte ta mig till jobbet på måndag. Så jag ska ha myskväll med mamma och pappa istället. Kolla film och mumsa på en massa gott snask ;P.
Dessutom har vi ett jobbigt moment imorgon...nämligen raketer. Jag har en hatkärlek till dem kan man nog säga...det är så vackert att se på och fascinerande...men jag är rädd för dem. Att kolla på långt håll går bra, men jag får nästan panik när det skjuts raketer och smällare i närheten. Sannolikheten att en raket skulle flyga helt fel och störta i skallen på mig är minimal likaså att en ska träffa min lägenhet så den brinner upp...men de hjälper inte. Har ändå hjärtat uppe i örona typ. Extra jobbigt är det när folk inte kan hålla sig till raketskjutningen till enbart nyårsafton. Nä det ska minsann smälla både en vecka före och en vecka efter nyår. Här i byn har de dock varit lugnt än så länge :).
Känner mig alltid så löjlig, men kan verkligen inte hjälpa det. Rädslor e svåra att styra över.
Ska nog dricka lite glögg imorgon å hoppas på en gnutta lullighet så kanske jag inte tänker på de lika mycket ;).

¸. • * ¨ *• ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ * •GOTT NYTT 2012!!! ¸. • * ¨ *• ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ ¸. • * ¨ * •

Inga kommentarer: