10 sep. 2012

Ingemansland

Semestern är slut. Början av sommaren var helt underbar. Jag mådde förhållandevis bra. Jag behövde verkligen vara ledig och bara rå om mig själv. Vila upp mig.
Men sen närmade sig hösten och alla mina fysiska och psykiska symptom kom som ett brev på posten. Har mått skit senaste veckorna.
Ångest var och varannan dag och ibland har det varit riktigt nära panikattacker, men jag har lyckats avstyra dem. Tackolov.

Har pratat med af och de vill att jag skall sjukskrivas igen. Jag når inte upp till deras krav, långt därifrån. Och mitt mående är sämre nu än för ett år sen när jag började arbetsträna.
Min kontaktperson på psyk ska försöka fixa fler tider nu under hösten till mig. Så jag får prata och få lite kbt. Dessutom ska vi prata om mitt kontrollbehov. Han tycker jag har för mycket av det. Kan väl delvis hålla med.
Dessutom togs den eviga frågan om medicinering upp. Han tycker jag ska börja med Lyrica. Men jag vet inte om jag vågar. Läser man i FASS så låter det ju som att man kan dö av dem. Typ. Och att ens tänka tanken på att börja med såna, när jag redan har dödsångest deluxe, funkar mindre bra. Bläh! Nå jag får iaf fundera ett tag till.

Men nu är jag i ingenmansland. Särskilt ekonomiskt. Får inga pengar från fk eftersom jag inte jobbar och ej heller är sjukskriven ännu. Vet inte hur lång tid det tar. Och soc vill inte heller betala då. Men jag ska lämna in en ansökan dit och få ett möte så får vi se sen.

Alltid bara krångel krångel krångel. Det är inte lätt att försöka må bra när allt bara skiter sig hela tiden.
Det känns allt för ofta att jag inte syns, att jag inte är en människa som är värd respekt. Jag är ett objekt som skall slussas runt, någon man bara kan sparka och spotta på. Som skit!

Något som är positivt just nu är att jag har börjat studera matte på distans. Det känns verkligen kul att göra något som man själv vill, för min egen skull. Och att läsa på distans är nog det bästa för mig. Finns inga krav på att närvara i skolan öht, det är frivilligt att träffa läraren, en gång/vecka. Resten sköter man själv. Och hittills är det roligt. :)

Behövde skriva av mig lite. Kanske borde börja uppdatera bloggen lite oftare ;).

Inga kommentarer: