14 mars 2012

Still alive :)

Det gick rätt bra igår.
Tog mig till Gällivare utan ångest å panikattacker. Var bara väldigt nervös å kissis hela tiden :).
Vi var framme i väntrummet tjugo i tio. Jobbiga 20 minuters väntan innan en tandsköterska kom och hämtade oss. Sen satt vi och pratade lite å hon emblade mina händer och armvecket på vänster arm. Sen fick vi sitta i ett annat väntrum i ca 40 min sen var de dags för att dricka lugnande och knalla in till operationssalen. Johan höll mig i handen hela tiden. Jag fick en nål på handryggen och syrgas. Hörde narkossköterskan säga: "Nu ska vi börja söva dig." Sen minns jag inge mer. 4 timmar senare vakna jag upp, hade ont i munnen och grät lite. Sen såg jag Johan framför mig = total lycka! Å då kändes det bättre.
Min underläpp kändes lika tjock som en falukorv, näsan gjorde ont pga att jag haft en syrgasslang där i, bakhuvudet gjorde också ont, hittade en bula där (ingen aning om hur jag fått den, vill nog inte veta heller) och jag frös som bara den.
Kl 4 fick jag 2 glas saft sen bad jag Johan hjälpa mig upp å så smet vi från uppvaket ;). Vinglades som en fyllo ;). Ville bara hem.
Å jo just det, dom lagade 5 tänder och drog ut 5 tänder.
Idag känner jag mig mörbultad, har lite ont, blöder ännu där vart dom sytt och så har jag fått munsår. =\
Vrålhungrig som fan. Hoppas jag kan äta riktig mat snart.
Skönt att man överlevde iaf ;). Är stolt över mig själv.
Och Johan var ett fantastiskt stöd <3.

Inga kommentarer: